Uwaga: Do 17 maja 2024 r. czas na dostosowanie stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe do nowych wymagań Uwaga: Do 20 maja 2024 r. roczne rozliczenie składki na ubezpieczenie zdrowotne przez przedsiębiorców

Monitoring - nadużywający kontroli szef

Mam pytanie czy spotkaliście się z taką sytuacją.
Jest monitoring w firmie. Podpisywaliśmy informacje ,że wiemy itp. Wiadoma sprawa. Nasz Szef i jego żona nagminnie sprawdzają je i jak tylko cos im nie pasuj to od razu telefony, np. że przerwa minęła 2 minuty temu, ktoś się spóźnił , czemu tyle siedzą, czemu tyle do łazienki biegaja itp. Rozumiem ,że Szef rządzi, jego firma itp. to niepodlega dyskusji, ale pracownicy chodzą zestresowani, każdy zdenerwowany, bo boją się telefonu i opieprzu. Nikt na razie nie chce się zwalniać ale ciężko pracować w takich warunkach.
Chcemy powiedzieć szefowi, że to nas demotywuje i czujemy się zastraszani ale czy jest jakiś " paragraf" na czym moglibyśmy sie oprzeć podczas rozmowy? Czy to mobbing ?
Najlepiej sprawę zgłosić do PIP ta wytłumaczy mu przepisy za odpłatnością
Takie wykorzystywanie monitoringu jest bezprawne
No, ale w sumie co do części rzeczy szef ma rację:
- "przerwa minęła 2 minuty temu" - czas przerwy przecież nie jest dowolny i pracownicy powinni to wiedzieć
- "ktoś się spóźnił" - no chyba nie trzeba wyjaśniać, że nie przychodzi się do pracy o dowolnej porze
- "czemu tyle siedzą" - no jeżeli praca nie jest siedząca, to też chyba logiczne pytanie
- "czemu tyle do łazienki biegaja" - no faktycznie tutaj, można się przyczepić, bo jednak nie można zabronić pracownikowi załatwiania potrzeb fizjologicznych.

Może po prostu pracownicy niech przestaną się spóźniać, przedłużać przerwy i siedzieć w pracy zamiast pracować to i telefony się skończą i szef rzadziej będzie monitoring sprawdzał :-).
Kom.2
W punkt.
Rozumiem to wszystko, ale czy jest gdzieś jakiś zapis o takim traktowaniu pracowników? Nie zawsze pracodawca ma powód do takiego zachowania.
Szef nie ma prawa używać monitoringu do kontroli czasu pracownika, jego zachowań, rozmów ita
Cel monitoringu określa art 22 kp
Zgłoście sprawę do PIP
No, ale konkretnie o które z tych przykładów podanych przez Ciebie chodzi?
Faktycznie ten monitoring jest nadużywany, no ale z tych przykładów co podałaś, to w zasadzie szef ma rację. Pewnie kierownik (czy tam kto inny jest za to odpowiedzialny) powinien zdyscyplinować pracowników i może to pomoże i pracodawca przestanie dzwonić.
Kom. 6
Jak rozumiem, to wszystko odbywa się telefonicznie i jak się domyślam te telefony nie są do każdego pracownika z osobna, tylko do jednej konkretnej osoby. Tak więc pewnie ciężko będzie cokolwiek udowodnić, a pracodawca zapewne oświadczy, że monitoring używa tylko i wyłączeni do celów podanych w przepisach.
Ale czy jest jakiś " paragraf" na czym

Nadużywanie monitoringu może być uznane za mobbing, o tym decyduje sad
Pozostaje PIP lub skarga do UODO,która i tak na kontrolę pewnie przyśle inspektora - instytucje mają współpracować
Kom 7
Watpie żeby udowodnił ze monitoring służy prawidłowo, wystarczy zobaczyć jak są usytuowane kamery
Dziękuję za pomoc. No ciężka sprawa, bo nikt nie chce robić problemów a jedynie wytłumaczyć Szefowi że jego zachowanie nie do końca jest ok.
Problem stwarza szef i z tym należy walczyć, uważajcie bo może ma jeszcze fonie :)
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
* Przepisz kod z obrazka:
Captcha
* - pole obowiązkowe
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.