LOGOWANIE
Nie posiadasz konta? Zarejestruj się »
Użytkownik lub E-mail
Hasło
POLECAMY »
Prenumerata 2015 »
Egzemplarz bezpłatny »
PKWiU ze stawkami VAT 2014 - Darmowy serwis »
Dyżury telefoniczne specjalistów »
www.sklep.gofin.pl
Wideoporady Ekspertów Gofinu
Aplikacja dla Księgowych ! - ASYSTENT GOFIN - POZNAJ I POBIERZ - www.asystent.gofin.pl
ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Stowarzysenie nie prowadzące działalności gospodarczej

  [599092]
*Gosia0 | 2012-01-17 09:27:17 | 77.***.***.31
Chciałabym poprosić o pomoc osoby doświadczone przy prowadzeniu stowarzyszenia nie prowadzącego działalności gospodarczej, jest to początek funkcjonowania i mam kilka pytań, dla mnie istotnych a dla innym być może "oczywistych", będę bardzo wdzięczna za wszelką pomoc

Komentarz 1:  *Kolezanka | 2012-01-17 09:39:50 | 83.***.***.202

Najlepiej będzie jak napiszesz te pytania :)

Komentarz 2:  *Gosia0 | 2012-01-17 09:46:42 | 77.***.***.31

Dzięki za zainteresowanie, więc podstawowe kwestie, rozumie że stowarzyszenie nie prowadzące dz.godp. realizuje cele statutowe, konkretnie jest to klub sportowy, organizujący różne imprezy sportowe, wyprawy itp. Głównie koszty organizacji takiej imprezy jest ponoszona z wpłat uczestników tych imprez. Co się dzieje jeśli wpłaty uczestników przewyższają koszty? Będzie to przeksięgowane na fundusz statutowy?

Komentarz 3:  *Gosia0 | 2012-01-17 09:49:21 | 77.***.***.31

Jeśli miałby ktoś przykładowy plan kont i politykę rachunkowości takiego stowarzyszenia to byłabym wdzięczna, mój kontakt xena.mo@wp.pl dodatkowo mile widziane były by informacje na ten temat, ogólnie jak prowadzić i rozliczać stowarzyszenie, proszę o linki do stron z ciekawymi artykułami

Komentarz 4:  *Karolina111 | 2012-01-17 10:09:10 | 83.***.***.62

Kiedys gdzies czytała że jesli opłaty przewyższaja koszty, to podchodzi to juz pod działalnośc gospodarczą. Wy możecie organizowac przeróżne rzeczy i dopóki nie pobieracie oplata za to, to jest ok, natomiast przy odpłatności trzeba uważać żeby nie wpaśc w dzialalnośc gospodarcza i nie stac sie podatnikiem podatku vat.

Komentarz 5:  *Mac | 2012-01-17 10:25:24 | 213.***.***.241

Patrz - ustawa o pozytku publicznym i wolontariacie - tam jest chyba art 5 - definicja działalności odpłatnej.
Koszty muszą być równe bądź wyższe od przychodów z tej działalności, w innym razie jest to działalność gospodarcza.
Nigdzie nie znajdziesz w jakim to okresie się porównuje, ja uważam że jest to w skali roku.
od 2010 roku uważa się za koszty dot. działalności odpłatnej, także koszty administracyjne (ogólnego zarządu)

Komentarz 6:  *Karolina111 | 2012-01-17 10:34:42 | 83.***.***.62

Tak, ja księguje osobno koszty i przchody statutowe, osobno z działalności odplatnej a osobna administracyjne. Osobno tzn analitycznie wyodrębniam.

Komentarz 7:  *Gosia0 | 2012-01-17 12:20:05 | 77.***.***.31

Nie ogarniam, jak to rozdzielić które to statutowe a które inne?

Komentarz 8:  *Karolina111 | 2012-01-17 13:22:53 | 83.***.***.62

To bardzo proste. Każda faktura kosztowa musi być opisana. Np kupujecie artykuły biurowe tylko dla buira to koszty administracyjne i takie księgowanie analityczne w koszty. Następnie kupujecie papier który zuzyjecie na jakieś zadnie statutowe/np organizjacja festynu/ fakture tak opisujesz i księgujesz na konto zuzycie materiałów - działalnośc statutowa /i tu powinno sie dzielić na poszczegolne zadania lub chociaż źródła finansowania - np dotacja powiatu/. Kolejny zakup np artykuły spożywcze na jakieś zadnie odpłatne /organizacja imprezy sportowej/ i znowu konto zuzycie materiałów- działalność odplatna.
I tak samo postepujesz z przychodami.

Komentarz 9:  *Gosia0 | 2012-01-17 15:20:48 | 77.***.***.31

Do tej pory zostały poniesione tylko kilka rachunków kosztowych, za rejestrację stowarzyszenia, odpis krs itp, czy będą to koszty statutowe. Kolejne pytanie to ta działalność odpłatna o której piszesz. To stowarzyszenie nie musi prowadzić dz. gosp. by prowadzić działalność odpłatną? Mam wrazenie że nie "czuję" do końca podstaw funkcjonowania fundacji, tego jak rozróżniać te koszty/przychody.

Komentarz 10:  *Karolina111 | 2012-01-17 15:56:48 | 83.***.***.62

Rejestracja,odpis KRS to będa koszty administracyjne. Koszty statutowe jak sama nazwa wskazuje to koszty do ponoszenia których stowarzyszenie zostało powołane i sa opisane w statucie /tzn działania dla ktorych je powowłano/.
Stowarzyszenie jak nakbardziej może prowadzic działalnośc odpłatną tylko musi uważać aby z tej działaności nie było dochodu, czyli koszty muszą być równe lub wyższe dochodom. I nie ma wtedy działalności gospodarczej. Można poczytac o tym w necie.
Ide juz do domu, ale jutro chętnie jeszcze cos podpowiem w razie mozliwości, ja zaczynałam pracę ze stowarzyszeniem 5 lat temu i pamietam jeszcze jak było mi ciężko. Dobrze że na tym forum sa dobre dusze i mi pomogły.

Komentarz 11:  *Gosia0 | 2012-01-17 19:04:52 | 77.***.***.31

Dokładnie...dobre dusze. Dziękuję Ci za wszelkie wskazówki. Nie mam kogo się zapytać a w necie nie do końca wszystko przejrzyście jest napisane. Wiedzę gromadzę dopiero od 3 dni i dopiero "raczkuję". dostałam propozycje poprowadzenia takiego stowarzyszenia, chciałabym spróbować choćby po to że jest to coś nowego. Z drugiej strony muszę dobrze wiedzieć co robię i wywiązać się z tego sumiennie. Powiedz mi na czym powinnam się skupić na początek, oczywiście plan kont, polityka rachunkowości. Już pod koniec stycznia jest zorganizowany obóz sportowy ( zagraniczny). Przychody tak jak wspomniałam pochodzą z wpłat uczestników, kosztami będą wynagrodzenia instruktorów, opiekunów, przejazd, kwaterunek, gastronomia, bilety/opłaty itp, czyli wszystkie k-ty związane z takim wyjazdem.

Komentarz 12:  *Gosia0 | 2012-01-17 19:05:04 | 77.***.***.31

W grę wchodzą rozliczenia walutowe, rachunek walutowy jest założony. Opiekunami/instruktorami na tym wyjeździe będą m.in członkowie tego stowarzyszenia(myślę że to nie jest jakąś przeszkodą). Musiałabym ich zatrudnić na umowy czasowe, pewnie zlecenia. Ten wyjazd jak najbardziej mieści się w istocie działania tego stowarzyszenia - czyli będą to koszty i przychody statutowe? Dobrze myślę? A co jeśli chodzi o mnie? Podejrzewam, że nie trzeba im księgowej na cały czas tylko kilka razy do roku, podczas rozliczenia takich "akcji". Jak te koszty zakwalifikować- czy to będą administracyjne? Jeśli tak z czego one mają być pokryte? Jak będziesz miała chwilę to napisz mi jak Ty byś to widziała?

Komentarz 13:  *Karolina111 | 2012-01-18 08:06:09 | 83.***.***.142

Na początek oczywiście plan kont i polityka rachunkowości,potem bilans otwarcia i do dzieła.
Ten wyjazd to według mnie będzie dzialalnośc odpłatna i musisz pilnowac żeby kozty były wyższe lub równe. Oczywiście robiona jest w ramach działaności statutowej, ale skoro pobieracie za nia wynagrodzenie do działalnośc jest odpłata. Mawet potem przy robieniu bilansu w rachunku wyników jest osobno wyodrębniona pozycja na przchody i koszty z działalności odpłatnej.
Twoje wynagrodzenie to jak najbardziej koszty administracyjne :). A pokryte mogą być z ich przychodów, z np składek, z darowizn pieniężnych. Rozliczać co do złotówki musisz tylko dotacje z budżetu, takich pieniędzy nie można dawać na koszty administracyjne, ale darowizny i skladki jak najbardziej.
Co do rozliczeń walutowh to miałam kilka razy jakies wycieczki, ale brr wolę jednak nasze polskie rejony :))).

Komentarz 14:  *Karolina111 | 2012-01-18 08:07:32 | 83.***.***.142

Sory za błędy ale pisze szybko bo jestem w pracy :)

Komentarz 15:  *Gosia0 | 2012-01-18 11:43:14 | 77.***.***.31

Jak zrobić, żeby koszty były wyższe/lub równe, niż wpłaty(przychody) na ten wyjazd?, przecież nie da się wszystkiego dokładnie założyć, koszty zawsze mogą wyskoczyć jakieś nieplanowane, czy np. mogę np. później "uregulować"to wysokością np. którejś umowy z instruktorem? wiem, że to nie bardzo, ale nie chciałabym by zostało coś zarobku na takim wyjeździe. A zapytam z innej strony, co jeśli by zostało? co się wtedy dzieje?

Komentarz 16:  *Gosia0 | 2012-01-18 11:45:10 | 77.***.***.31

Znalazłam sprawozdania, RZiS i bilans ale czy znajdę gdzieś w necie przykładowy plan kont i politykę? a może Ty coś masz co byś mogła mi podesłać? będę bardzo wdzięczna

Komentarz 17:  *Karolina111 | 2012-01-18 12:49:31 | 83.***.***.142

Jak to zrobić? Przede wszystkim policzyć wszystko przed zamknięciem miesiaca w którym ostatecznie zamyka sie imprezę i jesli np okaże sie że koszty sa niższe to wtedy zwrócić pieniądze uczestnikom, /moge je znowu wpłacic tym razem jako darowizne na cele statutowe.. A najlepiej od razu znać koszt danej imprezy, zrobic wcześniej kalkulacje kosztow.
To wszystko jest do opanowania :)

Komentarz 18:  *Karolina111 | 2012-01-18 12:49:53 | 83.***.***.142

Jesli chodzi o RZiS to powienien byc tylko rachunek wynikow /taka urposzczpona wersja w porównaniu do rzis/, moge przesłać w excelu. A co planu kont i polityki rachunkowości, to plan kont własnie w tym roku zmieniam bo do tej pory miałam konta dwuc cyfrowe, ale przechodze na księgowośc komputerową i lepiej mi bedzie miec konta 3 cyfrowe. Jestem na ukonczeniu planu kont i moge przesłać jesli chcesz. Tylko nie wiem czy będziesz mieć 5, bo ja mam same 4.
Polityke tez moge przesłac, ale uprzedzam że nie jest zbyt "ambitna" Pisałam ja 6 lat temu i wtedy jeszcze nie byłam zbyt kumata w księgowości stowarzyszenia :)

Komentarz 19:  *Gosia0 | 2012-01-18 13:03:43 | 77.***.***.31

Wystarczą mi same 4,też nie będę księgować przez 5 narazie, gdzyż chaiałabym zrobić to jak najprościej, jeśli już się z tym uporem i będę bieglej się poruszać to pomyślę od następnego roku, jeśli dalej będę z nimi współpracować.
Widzisz nie wpadłabym sama na takie rozwiązania, ze po rozliczeniu wyjazdu,przy ewentualnych nadwyżkach można im zwrócić a potem jeśli uczestnicy zechcą przekazać to na cele statutowe. Czyli będzie to darowizna od osoby fizycznej? Wszyscy mogą przekazywać takie darowizny dla takiego stowarzyszenia? i os.fiz i fimy/spółki i samorządy? chodzi mi tu o jakieś urzędy gmin, czy miast. I takie pieniądze znajdują się w bilansie stowarzyszenia z przeznaczeniem tylko na cele statutowe? Ale tak jak pisałaś mi wcześniej z takiej darowizny mogą być pokrywane te koszty administracyjne?

Komentarz 20:  *Gosia0 | 2012-01-18 13:06:13 | 77.***.***.31

Jeśli będziesz mogła to prześlij mi rzis, bilans, plan kont i politykę. Tak jak pisałam mam 2 pierwsze ale porównam z tym co ty masz, a jeśli chodzi o plan kont i politykę, to chodzi mi o jakikolwiek punkt zaczepienia, więc napewno nie będę wybrzydząć.

Komentarz 21:  *Gosia0 | 2012-01-18 13:09:09 | 77.***.***.31

Podpowiedz mi jeszcze jaka mogę przyjąć z nimi formę rozliczenia? Bo tak jak wspomniałam wcześniej może być tak że kilka razy w roku ( myślę że 3-5) wyjazdów będzie organizowane, więc nie potrzebna im księgowa na etat. Myślę, że zlecienie będzie tu najodpowiedniejsze. No i oczywiście największy dylemat moralny, jak to wycenić?

Komentarz 22:  *Karolina111 | 2012-01-18 13:29:57 | 83.***.***.142

Tak, zlecenie będzie najlepsze. A co do wyceny, to hmmm sprawa trudna. Zależy ile będzie dokumantów, jakie obroty itp. I czy będziesz robic to ręcznie czy w komputerze. Ręcznie schodzi długo, trzeba oddzielnie zakładac konta analityczne. I to sumowanie potem to masakra...
Podaj meila to przesle Ci to co mam.

Komentarz 23:  *Gosia0 | 2012-01-18 13:42:00 | 77.***.***.31

Xena.mo@wp.pl dziękuję bardzo

Komentarz 24:  *Gosia0 | 2012-01-18 13:46:28 | 77.***.***.31

Prowadziłam kiedyś księgi na amerykankach, to dam radę nawet ręcznie, albo zrobię sobie jakieś zestawiania w exelu-narazie oczywiście, jeśli ta współpraca będzie dłuższa to kupię sobie program

Komentarz 25:  *Karolina111 | 2012-01-18 14:08:52 | 83.***.***.142

To fajnie jak już pracowałaś na amerykance. Ja mam amerykankę też w excelu, bo ostatnio już nie wyrabiałam z ilością papierów. Tylko kartoteki analityczne robiłam ręcznie, do tego zestawienia obrotów i sald. Gdybyś chciała to mogę tez podesłać tę amerykankę.
Dzisiaj postaram się wysłać to co mam. Może cokolwiek skorzystasz.

Komentarz 26:  *Gosia0 | 2012-01-18 14:37:05 | 77.***.***.31

Super, to podeślij mi i amerykankę. Jeśli mogłabym ci się jakoś zrewanżować to pisz śmiało na maila. Jeśli będziesz miała jakiś problem księgowy to się polecam(o ile będę w stanie pomóc). Mam zarejestrowane od poprzedniego roku biuro, prowadzę go sama, to sa dla mnie trudne początki. Tym bardziej że nie mam go w mieście więc zabiegi o klienta są cięzkie. Najgorsze jest to, że ciągle mam jakieś "niezwykłych" klientów jak np.stowarzyszenie. Najwygodniej byłoby prowadzić parę, czy naście książek i finał a takie "inne" podmioty zawsze są gorsze w prowadzeniu. Już rozważałam w ubiegłym roku zamknięcie ale na szczęście mam 3 książki z których starcza mi na opłaty. Mam nadzieję, że się rozkręcę. To stowarzyszenie chciałabym poprowadzić najbardziej chyba z chęci pogłębienia wiedzy, bo myślę, że napracować będzie sie trzeba a pieniądze mogą być jako-takie. Ale jestem pozytywnie nastawiona ;o)

Komentarz 27:  *Karolina111 | 2012-01-18 15:20:03 | 83.***.***.142

Oj to super, pewno skorzystam jak tylko będę mieć jakieś wątpliwości. Ja co prawda pracuje na etacie, ale mam chyba wszystko. To znaczy KH, pkpir, księgowość stowarzyszenia a nawet gospodarstwo rolnicze rozliczające się z vat.
Czasem to już nie łapie zakrętów ale lubię te pracę. Martwią mnie tylko niejasności w przepisach. Ostatnio męczyłam się nad problemem opłaty wstępnej leasingu samochodu osobowego. Chodziło o to czy w koszty jednorazowo czy przez rmk. W końcu napisałam o indywidualna interpretacje i czekam na odpowiedź. Dotyczy KH,dlatego to ważne. Może masz jakieś zdanie na ten temat?
Masz rację, że w stowarzyszeniu trzeba się trochę namęczyć, ale jak się miało do czynienia już z pełną księgowością to nie jest to takie straszne. Tylko jak będzie dużo papierów to dobrze byłoby kupić program do księgowości bo najwięcej czasu schodzi na sumowania kartotek - szczególnie jak brakuje parę groszy i trudno się ich doszukać...:)

Komentarz 28:  *Gosia0 | 2012-01-18 15:24:21 | 77.***.***.31

Wiesz co miałam leasing osobowego, i o ile dobrze pamiętam dałam to od razu w k-ty, oczywiście vat odliczając 60%

Komentarz 29:  *Gosia0 | 2012-01-18 15:27:17 | 77.***.***.31

Też mam różne podmioty + etat, przypadków przerobiłam wiele, ale ciągle coś mnie zaskakuje, wydaje mi się że nigdy nie będe na bieżąco... ale też to lubię, to mnie nakręca i o to chodzi

Komentarz 30:  *Karolina111 | 2012-01-18 15:47:44 | 83.***.***.142

A czy ten leasing był w firmie prowadzącej KH?
Bo u mnie właśnie tak jest. Na dodatek to ogromna kwota bo ponad 100 tysięcy złotych :(, dlatego boję się jednorazowo. Zakup był w grudniu i mam tylko nadzieje że dostane odpowiedź do końca marca bo trzeba robić bilans i PiT36.
Zmykam juz do domu, czekają tam papiery stowarzyszenia..
Pozdrawiam :)

Komentarz 31:  *Karolina111 | 2012-01-18 17:26:15 | 83.***.***.71

Wysłałam, prosze o znak czy doszło.

Komentarz 32:  *Gosia0 | 2012-01-18 18:44:43 | 83.***.***.110

Doszło dziękuję, dziś sobie to przyswoję, jeśli chodzi o opł.wstępną to na było na książce, a na kh bym robiła rmk, gdyż dotyczy to tak jakby całego okresu leasingu, to nie jest rata, ale ciekawa jestem czy ci potwierdzą, napisz jak odpowiedzieli

Komentarz 33:  *Gosia0 | 2012-01-18 19:00:35 | 83.***.***.110

Powiedz mi tak orientacyjnie, jeśli rozliczałabym ich za każdy taki wyjazd osobno, czyli bez stałej umowy, tylko raz na jakiś czas umowę+fakturę, do tego wchodzą rozliczenia walutowe, zatrudnienie tych kilku pracowników, potem ich rozliczenie, czyli całokształt księgowo-kadrowy związany z taką zorganizowaną imprezą, pośrednio należałoby wliczyć stworzenie polityki rachunkowości i podstaw funkcjonowania, więc jaka może być min stawka, nie mam zielonego pojęcia! to jest mimo wszystko pełna księgowość. Wiem ile wziąć za kpir, ale tu nie wiem.

Komentarz 34:  *Gosia0 | 2012-01-18 19:00:43 | 83.***.***.110

Też nie chciałabym wyskoczyć jak filip z konopii i ich przerazić więc chciałabym by to była wyśrodkowana cena, ja też się w sumie narazie ucze wiec coś za coś. Ze 3 lata temu rozliczałam fundację,ale tam bardziej polegało to na rozliczeniu projektu, a potem zrobieniu sprawozdania. Pamiętam że było to zrobione po najmniejszej linii oporu, czyli właściwie nie było nic księgowane, tylko ten projekt rozliczyłam w zestawieniach exelowskich i generatorze wniosków. poza tym była to moja kuzynka, więc wziełam od niej 200zł/m-c na um.zlec. To jest co innego, więc dlatego pytam. Czytałam gdzieś, że min 500zł przy fundacjach/stowarzyszeniach, ale nie wiem czy może tak być?

Komentarz 35:  *Karolina111 | 2012-01-19 08:07:47 | 83.***.***.152

Czytając na początku kiedy pytałaś przyszła mi na myśl kwota własnie 500 zł i jak przeczytałam na końcu że własnie te kwotę wymieniłaś to aż się uśmiechnęłam :).
Myślę że to rozsądna kwota. Może na początek warto zapytać ile są w stanie Ci zapłacić. Ale ja ze swojego doświadczenia za mniej niż ewentualnie 400 bym tego nie robiła, tym bardziej że będą rozliczenia walutowe.
Zresztą też zobaczysz ile będzie potem dokumentów.

Komentarz 36:  *Karolina111 | 2012-01-19 08:10:19 | 83.***.***.152

Ja tez myślałam o rmk, ale zadzwoniłam do swojego US i powiedzieli mi że w świetle ostatnich wyroków sądowych należy rozliczyć to jednorazowo w koszty...Zwątpiłam i dlatego napisałam o indywidualna interpretację, bo w końcu ważne to co na papierze, a nie to co ktoś na informacji powiedział.

Komentarz 37:  *Gosia0 | 2012-01-19 16:18:31 | 77.***.***.31

Dokładnie, lepiej mieć pewność tym bardziej, że w grę wchodzą duże pieniądze, a później jak będzie nie tak to wiadomo do kogo będą pretensje...

Komentarz 38:  *Gosia0 | 2012-01-19 16:21:02 | 77.***.***.31

Im więcej czytam i z tego co mi mówisz to powoli zaczyna mi się rozjaśniać obraz funkcjonowania fundacji. Kolejne pytanie nasunęło mi się dziś, odnośnie przyporządkowania kosztów.
Tylko proszę miej do mnie cierpliwość, powiem ci jak ja to rozumie a ty wskaż mi czy dobrze myślę: więc rozumię, że jest działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna.
Do odpłatnej zaliczę wyjazdy sportowe-płatne z wpłat uczestników.
Nieodpłatne to mogą być inne imprezy sportowe organizowane np z otrzymywanych darowizn, dotacji.

Komentarz 39:  *Gosia0 | 2012-01-19 16:34:10 | 77.***.***.31

Teraz koszty, bo coś mi się rozmywa, np. mam rachunki za instruktorów/autokar/spożywkę z tej wycieczki- to są koszty statutowe-działalność odpłatna.
Mogę mieć też koszty np. sali/poczęstunku z impresy nieodpłatnej (finansowanej np z darowizny). Czy na analitykach dzielisz te przychody i koszty dot. imrez płatnych i niepłatnych?

Komentarz 40:  *Gosia0 | 2012-01-19 16:37:52 | 77.***.***.31

A jak podzielić koszty administracyjne? są to koszty statutowe? ale nie mogą być finansowane z dotacji-tak? mogą być finansowane np z wpłat od tych uczestników na te płatne imprezy? Nie wiem jak ci to wytłumaczyć o co mi chodzi. Przecież np, moje koszty(księgowej) są zarówno związane z rozliczeniem tej imprezy jak i ogólnie księgowości np. rocznej stowarzyszenia, wiec trudno ich przyporządkować do konkretnej rzeczy.
Dalej-kupuję np. papier, część idzie na ulotki czy materiały promocyjne, część na księgowość, część na organizowane zajęcia i jak to podzielić? Lub telefony? Owszem są to k-ty administracyjne-statutowe ale do płatnej działalności czy pozostałej statutowej to zaliczyć i jak? Chyba czegoś tu nie rozumie. Czy każda organizowana płatna impreza ma być po jej zakończeniu rozliczona na co najwyżej koszty=przychodom, czy to jest tylko istotne przy zamknięciu roku? załamka....

Komentarz 41:  *Gosia0 | 2012-01-19 16:38:46 | 77.***.***.31

Do kom.38-nie fundacji tylko stowarzyszenia ;o)

Komentarz 42:  *Gorna | 2012-01-19 17:05:22 | 62.***.***.65

Wejdż na stronę www.ngo.pl, może tam coś znajdziesz,

Komentarz 43:  *Karolina111 | 2012-01-19 18:55:18 | 178.***.***.252

Komentarz 38 jak najbardziej prawidłowy.
Co do kosztów administracyjnych to trzeba dzielic koszty na administracyjne i statutowe, nie ma innej mmozliwości. Ale to nie takie trudne, bo trzeba po prostu kupować materiały pod zadania. Masz fakturę np na papier i możesz podzielić fakturę częściowo na administracje i na koszty statutowe odpłatne lub nieodpłatne. Ja mam czasem na jednej fakturze podział na np 5 czwórek bo jest kilka zadań z tych kosztów rozliczanych. Dlatego pisałam wczesniej że to zmudna robota ręczna. Telefony to koszty administracyjne bez wątpienia. A Twoje wynagrodzenia to też administracja. To troche tak jak w firmie, wynagrodznie księgowej to koszt ogólnego zarządu, choc można powiedziec, że przecież jej wynagrodzenie też słuzy do produkcji. Koszty administracyjne to po prostu koszty biura.
Ja rozliczam każde zadanie działalności opłatnej osobno. Bo na danym zadaniu nie mozez być zysku. Tak ja to rozumiem. Ale poczytaj jeszcze o tym w necie, bo może sie mylę.

Komentarz 44:  *Karolina111 | 2012-01-19 18:55:46 | 178.***.***.252

Nie wiem czy cos rozjasniłam, ale pytaj dalej jesli czegoś nie rozumiesz :)))

Komentarz 45:  *Karolina111 | 2012-01-19 18:56:38 | 178.***.***.252

Kom 39 też prawidłowy :)

Komentarz 46:  *Gosia0 | 2012-01-19 21:11:18 | 83.***.***.110

Ok, rozumię. tylko jeszcze mi napisz czy każdy konkretny wyjazd rozliczać, i jak po jego rozliczeniu zostanie nadwyżka przychodów, to zwrócić uczestnikom, czy można to zostawić na następny wyjazd, a później rocznie podsumować i sprawdzić czy coś nie zostało na przychodach. Nie wiem czy tak można to tylko moja teoria. Bo np jeśli z pierwszego wyjazdu zostałaby mi kasa to mogłabym ją przeznaczyć na promocję kolejnego organizowanego wyjazdu-zanim uzbieram środki na ten następny wyjazd. były by to nadal statutowe działania w ramach odpłatnej działalności,

Komentarz 47:  *Gosia0 | 2012-01-19 21:17:04 | 83.***.***.110

I jeszcze jeden dylemat, kupuję powiedzmy kamerę lub aparat na taki wyjazd, by móc póżniej wstawić na stronę relacje z wyjazdu-będą to koszty związane z tą działalnością odpłatną(tak mi sie wydaje), aczkolwiek później będę wykorzystywać ten sprzęt w kolejnych turnusach, lub kupię jakiś sprzęt sportowy-to tak samo. Czy tak będzie?

Komentarz 48:  *Karolina111 | 2012-01-20 08:18:57 | 178.***.***.209

Stowarzyszenie powinno robić kalkulacje kosztów przed rozpoczęciem pobierania opłat.
i tak np organizacja wycieczki:
1. Autokar 5000
2. Noclegi 3000
3. Wynagrodzenia dla kadry 2500
razem:10 500
Dzielimy to przez liczbę uczestników i wyjdzie ile maja zapłacić. Oczywiście wyjazd może być za częściową odpłatnością. Cześć można pokryć dotacją, lub środkami własnymi stowarzyszenia.
Kiedyś czytałam artykuł na ten temat, jak znajdę to Ci go podeślę.
Nie jestem pewna co do tego, czy można zysk z działalności odpłatnej przeznaczyć na inne, kolejne zadanie.
Ja rozliczam wszystko osobno, ale ja nie mam wielu wycieczek w roku wiec nie zastanawiałam się nad tym.
A jeszcze co do Twojego wynagrodzenia, myślę że można by było częściowo je zaliczyć do danego zadania, ponieważ będą to umowy zlecenia a wiec będziesz tak jakby zatrudniana do rozliczenia konkretnego zadania. Inaczej jest przty etacie na cały rok. Chociaz może i tu mozna by pogłówkować.

Komentarz 49:  *Karolina111 | 2012-01-20 08:20:05 | 178.***.***.209

Oczywiście kamere i sprzęt sportowy mozna kupić w ramach odpłatnej i potem z niego dalej korzystać.
A tu znalazłam cos co może Ci pomóc:
http://www.mazowia.org.pl/files/analiza_dzialalnosc_odplatna_calosc_09oj.pdf

Komentarz 50:  *Gosia0 | 2012-01-20 14:46:58 | 77.***.***.31

Dziękuję Ci bardzo za wszelką pomoc, jutro mam pierwsze spotkanie, będę wiedzieć coś więcej. Naprawdę bardzo się cieszę że poświęciłaś mi swój czas i przekazałaś tyle informacji. Na pewno poczytam jeszcze trochę teorii i o ile się dogadam z nimi - rozpocznę pracę. W przypadku jak mi się coś w trakcie nasunie to pozwolę sobie odezwać się już do Ciebie na mila. Pozdrawiam serdecznie Gośka

Komentarz 51:  *Basia1 | 2012-01-31 13:38:24 | 83.***.***.42

Aczy ja mogła bym prosić o te materiały tez wziełam się za stowarzyszenie i jak ktoś mi może pomóc w NKUP co tam może byc jak podejść to amortyzacji jesli Śt powyżej 3500 zostal sfinansowany z dotacji czyli na 845 i co miesiąc 845/760 od całej wartości a co z amortyzacją za kórą zapąłciło stowarzsyzenie z własnych śeofków i czy ta amortyzacja jest NKUP z góry dziękuję

GOFIN poleca praktyczny serwis internetowy www.PodatekDochodowy.pl »
Powrót do tematów Forum

Zgłoś naruszenie regulaminu
Opcja pozwala na zgłoszenie administratorowi postu jako naruszający regulamin Forum. Opcja ta dostępna jest tylko dla zalogowanych Forumowiczów.

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60