LOGOWANIE
Nie posiadasz konta? Zarejestruj się »
Użytkownik lub E-mail
Hasło
POLECAMY »
Prenumerata 2014 »
Egzemplarz bezpłatny »
PKWiU ze stawkami VAT 2014 - Darmowy serwis »
Dyżury telefoniczne specjalistów »
www.sklep.gofin.pl
Wideoporady Ekspertów Gofinu
ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Sprzedaz produktow przedstawiciela a ksiegowanie na 330-Towary

  [750263]
~pytanie | 2013-07-24 13:45:29 | 31.***.***.207
Czy jezeli spolka sprzedaje produkty od przedstawiciela, ale zawsze sprzedaje je za ta sama cene (ma taki obowiazek) a zarabia na fakturze za prowizje (usluga), to czy trzeba zakupione towary (kupuje sie na zapas) ksiegowac na koncie 330-towary, czy istnieje jakies inne rozwiazanie aby wrzucac to szybciej w koszty ?

Komentarz 1:  *Zxc | 2013-07-24 13:48:57 | 213.***.***.188

A kupujecie te towary i potem sami je sprzedajecie???...nie prosciej "sprzedawać" samą prowizję ??

Komentarz 2:  ~pytanie | 2013-07-24 13:58:01 | 31.***.***.207

Zastalem taki stan rzeczy, zastanawiam sie dlaczego tak jest, moze dlatego, ze nie mamy uprawnien do wystawiania faktur za firme, ktorej produkty oferujemy.

Komentarz 3:  *GosiaM | 2013-07-24 14:01:19 | 94.***.***.123

A stajesz się ich właścicielem i potem sprzedajesz jako własne ?

Komentarz 4:  *Zxc | 2013-07-24 14:03:17 | 213.***.***.188

2--no przecież nie mam na myśli prawa do wystawiania f-r w imieniu sprzedawcy...mam na myśli taką sytuację,że fakturujecie tylko prowizję a sprzedawca sam fakturuje towar..
poza tym, ten towar przychodzi do Waszego magazynu???

Komentarz 5:  ~pytanie | 2013-07-24 14:07:37 | 31.***.***.207

Kom3: dokładnie
kom4: ale to jest handel do klienta detalicznego, który przychodzi i w ciągu paru minut dokonuje zakupu produkt+usługa i w tym momencie trzeba mu dać dowód sprzedaży, musielibyśmy mieć dostęp do fakturowania firmy z której pozyskujemy towar a to nie wchodzi w grę,
produkty w miarę możliwości są dowożone, ale nie ma jakiegoś dużego magazynu, w której jest zapas na dłuższy okres

Komentarz 6:  *Zxc | 2013-07-24 14:15:31 | 213.***.***.188

5--to mi sugeruje ,że nie sprzedajecie towaru ale usługę, do której zuzywacie materiał...czy tak jest??

Komentarz 7:  ~pytanie | 2013-07-24 14:21:45 | 31.***.***.207

Hmm wlasnie nie wiem jak to sklasyfikowac, napisze dokladnie jak to wyglada:

- przychodzi klient otrzymuje porade, informacje (usluga) i kupuje produkt
- fakture/paragon dostaje na produkt
- na koniec miesiaca wystawiamy fakture z prowizja dla firmy, ktorych produkty oferujemy

Komentarz 8:  ~pytanie | 2013-07-24 14:28:12 | 31.***.***.207

Dodam, jeszcze, ze w tej chwili ksieguje sie to przy sprzedazy na kontach:

- sprzedaz towarow
- wartosc sprzedanych tow. w cenach zakupu

gdzie zawsze te wartosci sa rowne

Komentarz 9:  *Zxc | 2013-07-24 14:31:22 | 213.***.***.188

7--porada i informacja to obowiązek sprzedawcy (nieodpłatny), więc wychodzi na to,że sprzedajecie towar i fakturujecie prowizję ....wg mnie,kup powinno być w dacie sprzedaży, bo to koszt bezpośredni..więc albo na maggazyn , albo księgowanie w koszty z koniecznością robienia inwentaryzacji co m-c..

Komentarz 10:  ~pytanie | 2013-07-24 14:33:36 | 31.***.***.207

A czy pamietasz ktory to art. UPDOP ? cos wiecej o tym poczytam

Komentarz 11:  *Zxc | 2013-07-24 14:39:23 | 213.***.***.188

10--art.15,4 pdop

Komentarz 12:  ~pytanie | 2013-07-24 14:45:04 | 31.***.***.207

Kom 9: inwentaryzacja co miesiac? czy wystarczy co rok?

UoR art.17 ust.2 pkt.4

Komentarz 13:  *Zxc | 2013-07-24 14:56:12 | 213.***.***.188

12--uor dopuszcza inwentaryzację raz na rok, ale podatkowo, uważam,że powinna być robiona zgodnie z terminami rozliczeń podatkowych.....jakiś czas temu były interpretacje ,że mozna podatkowo raz do roku ale ostatnio pojawiły się interpretacje (kiedyś tak było),że jednak co m-c (jak rozliczasz podatek miesięcznie)

Komentarz 14:  ~pytanie | 2013-07-24 15:03:05 | 31.***.***.207

Szczerze dziekuje za pomoc :)

Komentarz 15:  *Zxc | 2013-07-24 15:04:00 | 213.***.***.188

:-))

Komentarz 16:  ~pytanie | 2013-07-24 15:05:12 | 31.***.***.207

Powiedz jeszcze czy dobrze mysle, ze taka comiesieczne inwentaryzacja na niewiele sie tutaj zda bo i tak wychodzi na to samo, jesli sprzedaz ksieguje na "sprzedaz towarow" i ta sama kwota na "wart.sprzed.tow.w cenach zak." a sciagam z towarow (tak naprawde z kazda sprzedaza dokonuje "inwentaryzacji"

Komentarz 17:  *Zxc | 2013-07-24 15:07:32 | 213.***.***.188

16--jak księgujesz przez magazyn (czyli nie dajesz zakupu od razu w koszty) to oczywiście,że inwentaryzacja jest zbędna bo w koszty i bilansowe i podatkowe dajesz dopiero z chwilą sprzedaży (uzyskania przychodu)

Komentarz 18:  ~pytanie | 2013-07-24 15:11:08 | 31.***.***.207

Tak, ale szukam jakichs korzysci dla drugiej mozliwosci ksiegowania (kom7):

1.bezposrednio w koszty
2. inwentaryzacja na koniec miesiaca

Komentarz 19:  *Zxc | 2013-07-24 15:15:15 | 213.***.***.188

18--raczej utrudnienia:-)) jak masz magazynówkę to nie ma problemu a comiesięczna inwentaryzacja to jednak problem...

Komentarz 20:  ~pytanie | 2013-07-24 15:16:36 | 31.***.***.207

Tak tez myslalem, milego dnia!

Komentarz 21:  *Zxc | 2013-07-24 17:04:01 | 212.***.***.113

Wzajemnie:-)

GOFIN poleca praktyczny serwis internetowy www.PoradnikKsiegowego.pl »
Powrót do tematów Forum

Zgłoś naruszenie regulaminu
Opcja pozwala na zgłoszenie administratorowi postu jako naruszający regulamin Forum. Opcja ta dostępna jest tylko dla zalogowanych Forumowiczów.

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60